Képzeletbeli séta egy különleges hídon
A hidak csodálatos mérnöki építmények, melyek számos érdekességeket rejtenek. Áthaladva rajtuk akár gyalogosan, akár autóval különleges panorámát tárnak elénk a folyókról. Megépítésüket hosszas tervezések előzik meg annak érdekében, hogy mindezt a lehető legbiztonságosabban tehessük meg, nem beszélve arról az egyedi látványról, amit maguk a hidak is nyújthatnak. Egy ilyen nem mindennapi híd történetének jártunk most utána: ismerjétek meg velünk a tiszaugi Tisza-híd történetét.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Látványos műtárgy
Magyarország középső részén található az a Tiszán átívelő 556 méter hosszú híd, amely több szempontból is egyedi műszaki megoldásokat tartalmaz, már a 2021-es átadását megelőző statikus próbaterhelése is látványos volt: 22, egyenként 38 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 20 teherállás kombinációban, a dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel.
Az M44-es gyorsforgalmi úton haladóknak nem mindennapi élményben lehet részük: az íves kapuzatos, háromszáz méter hosszú ferdekábeles hídnak már a formája is egyedülálló, Magyarországon ez az első ferdekábeles híd, amelynek betonpilonja csak lágyvasak alkalmazásával készült. Ezenkívül elmondható, hogy a tiszaugi híd az első tartókábeles híd, amely öszvér merevítőtartóval készült és az első ferdekábeles híd, ahol iránytörő nyergeket alkalmaztak a kábelek pilonon való átvezetésére. Szintén megemlítendő, hogy a Tisza-híd a második magyarországi híd, ahol egyáltalán nyerget alkalmaztak, és a harmadik ferdekábeles folyami híd.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Többéves tervezés és profi kivitelezés
Az újszerű híd kiviteli terveinek előkészítése, illetve a műtárgy kivitelezése is nagy kihívásokat rejtett magában. Egy nagyszabású együttműködésnek köszönhetően tudunk ma átsétálni a hídon: az M44 Tisza-híd megépítésének lehetőségét a Duna Aszfalt Zrt. nyerte el, amely a tervezést az Utiber Kft. közreműködése mellett az Uvaterv Zrt.-vel végeztette el. A híd a NIF Zrt. beruházásainak köszönhetően valósulhatott meg, míg a próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végezték. Egy ilyen kooperációs folyamatba társulhatott be a BMI Villas is, amelynek során sikeresen integráltuk termékeinket a projektbe.
Hosszútávú megoldás
A híd tartósságára garancia a BMI Villas márka is: a hídszigeteléshez több, mint 13 000 négyzetméteren a hazai gyártmányú VillasHÍD2 rendszert alkalmazták, ami már több esetben bizonyított itthon is: magabiztosan állják a sarat autópályánk hídjain is.
A vízszigetelés kialakításakor beépített Villas HÍD2 rendszer biztosítja, hogy a híd szerkezete hosszútávon ép maradhasson, és évtizedekig nyújtja majd az emberek számára a gondatlan átkelés lehetőségét.
Te átmentél már ezen a világon is ritkaságnak számító hídon? Oszd meg velünk Facebook oldalunkon!
Jótető tipp: Ne felejtsük el, hogy tökéletes vízszigetelést csak úgy tudunk készíteni, ha rendszerben gondolkozunk és a sarkoknál, hajlatoknál, csőáttöréseknél speciális hajlaterősítő idomokat alkalmazunk! A BMI Villas ingyenesen letölthető alkalmazástechnikai útmutatóival még több szakmai fortéllyal ismerkedhetsz meg. Ha lapostetőhöz, vízszigeteléshez kapcsolatosan bármilyen kérdésed merülne fel, keresd fel BMI Villas Szaktanácsadóinkat, akik örömmel javasolnak megoldásokat a problémákra és a kivitelezésre egyaránt!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.